E-commerce

E-commerce – både en trussel og en mulighed

Kunder og konkurrenter flytter i stigende grad omsætning og løsninger på internettet i disse år – og konkurrencen er global. Det handler om at sælge (mere), men også at forsvare det, som man allerede har opbygget. 

Udviklingen rummer store muligheder gennem få afgørende strategiske valg. ”Commerce” er den vigtigste del af ordet E-Commerce - Kort sagt godt købmandsskab.

Det lyder enkelt, men der har vist sig, at udfordringen ofte er at få skabt overblik over de centrale ændringer i forretningssystemet og sikre, at de spiller sammen på en ny måde i den digitale verden.

 



De nye digitale salgskanaler – fra ide til succes 

Salg via nettet er således mere et både-og end et enten-eller – men salg via nettet sætter andre krav end f.eks. den eksisterende B-t-B handel – Ordrer er typisk mindre, og hyppigere – Der er åbent 24/7/365 på tværs af tidszoner - Alt sammen noget, som udfordrer virksomhedens interne forretningssystem- og processer.

Transport og -logistik systemet er ofte er et overset område ved opstart af ny digital salgskanal eller nye markeder – Men det er en unik mulighed for at differentiere sig positivt gennem især valg af rette såkaldte ”first & last mile” løsninger og service niveau – Oplevelsen kan f.eks. være helt afgørende for, om kunder opfatter det som enkelt at handle og dermed vender tilbage –  Effektiv logistik giver således både tilfredse kunder og penge på bundlinjen - Hvad enten der er tale om at åbne en helt ny online salgskanal og/eller at opsøge nye markeder, er er der tale om strategiske valg.


Experts4Experts har ekspertise i konceptudvikling

Experts4experts giver uafhængig rådgivning og sparring ved opstart af salg på nettet og entry, re-entry eller omni channel på eksportmarkederne.

Hos Experts4Experts kender vi udfordringerne, og kan - via en kvalificerende proces, kreative fremgangsmåder og afklaring af fremtidige behov - skabe værdi i forhold til at udvælge og tiltrække de rette kompetencer, og dermed sikre virksomhedens fortsatte udvikling.

 


 

Experts4Experts er medlem af DI Handel - E-commerce netværk
Experts4Experts er medlem af DI Handel - E-commerce netværk

 

"Findes din virksomhed ikke på nettet, findes den ikke"

Dansk Industri gennemførte i foråret 2017 for første gang B2B e-handelsanalyse, hvor man spurgte 1000 virksomheder og deres indkøbsansvarlige - Analysen kiggede på handelsvirksomhedernes værdikæder, som er under forandring, som følge af den digitale omstilling - Analysen viser, at 2 ud af 3 virksomheder har foretaget professionelt indkøb via nettet. Derudover viser analysen, at 74% af indkøberne anvender online kanalerne til at søge viden om ny potentiel leverandør og det sker under samtlige af udvælgelsesfaserne. Sidst men ikke mindst forventer indkøberne, at online B2B indkøb stiger eller stiger væsentligt i de kommende år, også dem, der ikke foretager web indkøb i dag!

 

 

Vi bruger cookies, så du får en bedre brugeroplevelse. Ved at klikke dig videre på siden accepterer du, at vi bruger cookies.

OK, luk boks Cookie politik